maandag 17 september 2018

“Genoeg is genoeg” – liever minder dan meer nachtvluchten.

Afgelopen donderdag 13 september werd het onderwerp ontheffing nachtvluchten in een openbare raadscommissie besproken.
D66 Aalsmeer is tegen de verleende vrijstelling voor het verbod op nachtvluchten vanaf de Aalsmeerbaan. De modernisering van de verkeerstoren op Schiphol mag geen probleem van Aalsmeer zijn. Schiphol mag sowieso al – wanneer de veiligheid in het geding is – bij noodsituaties ‘s nachts gebruik maken van de Aalsmeerbaan. Dit maakt de ontheffing ook overbodig. De enorme overlast welke Aalsmeer en Kudelstaart ervaren door het veelvuldig gebruik van de Aalsmeerbaan, het steeds vaker nachtelijk gebruik voor starts en landingen van de Zwanenburgbaan en het wegdraaiende vliegverkeer vanaf de Kaagbaan is onevenredig hoog.

D66 Aalsmeer wil dat de minister de verleende vrijstelling intrekt, zonder uitzondering. Er wordt gewerkt aan een motie welke tijdens de raadsvergadering op 27 september ingediend wordt. Ook zullen alle fracties (behalve Absoluut Aalsmeer) hun woordvoerder in Den Haag uitnodigen voor een gesprek om dit probleem landelijk aan de kaak te stellen.