maandag 8 juli 2019

Persconferentie van Minister Cora van Nieuwenhuizen over Schiphol op 5 juli 2019

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat zei tijdens een persconferentie op 5 juli j.l. dat Schiphol verder mag groeien na 2020 als hier ‘aantoonbaar minder hinder’ voor omwonenden tegenover staat.

D66 is hoopvol en voorzichtig positief over de persconferentie van Cora van Nieuwenhuizen. Haar toonwijziging spreekt aan in de regio: ‘eerst zien, dan geloven’. De tijden zijn inderdaad veranderd. Fijn dat de minister erkent dat de belangen van de direct omwonenden voorop staan. Het kabinet stelt het ‘flink terugschroeven’ van de overlast als harde voorwaarde. D66 gaat eerst afdwingbaar aan die voorwaarden voldoen en dan pas praten over groei. Dat is de inzet van D66 lokaal én van D66 landelijk.

Lees meer hierover: