zaterdag 3 november 2018

Renovatie atletiekbaan

De huidige atletiekbaan is in 1986 aangelegd. Een kunststofbaan van 400 met binnenin een grassportveld. De huidige staat van de atletiekaccommodatie voldoet niet aan het reglement van de Atletiekunie en aan de normen van het NOC*NSF. Het voornaamste gebruik van de atletiekbaan is voor trainingsdoeleinden.

In 2016 heeft de gemeenteraad ingestemd met het verlenen van een krediet van €920.000,00 voor het renoveren van de atletiekbaan. Na onderzoek bleek de onderlaag van de atletiekbaan niet in orde te zijn en deze moet, om tegemoet te komen aan de eisen waar een wedstrijdbaan aan dient te voldoen, worden vervangen. Daar komen ook nog kosten bij van verlichting (wens van de AVA), grotere kleedruimtes en opslag en een duurzame toplaag voor de 400 meter baan. De totale extra kosten komen op €512.500,00.

Op uitnodiging van AVA zijn wij geïnformeerd over het gebruik van de atletiekbaan en de wensen van de vereniging. Een uitbreiding van tennisvereniging All-Out hangt is afhankelijk van de renovatie van de atletiekbaan. Al met al ingewikkelde materie met een emotionele lading. De atletiekbaan is voor veel inwoners van Aalsmeer bekende grond waar zij als basisschoolleerling menig uurtje heeft doorgebracht. De beslissing voor het toekennen van de extra gelden zal plaatsvinden in december 2019.