zaterdag 6 oktober 2018

Rondleiding langs NOMOS-palen met Pim van Riet

Zaterdagochtend 6 oktober gaf Pim van Riet, lid van de D66-fractie in Aalsmeer, een rondleiding langs de NOMOS-palen en de snuffelpaal in Aalsmeer. NOMOS staat voor Noise Monitoring System en is het geluidmeetsysteem van Schiphol. Pim van Riet is werktuigbouwkundig ingenieur en jarenlang werkte hij bij diverse bedrijven op en rond Schiphol. Pim lichtte toe hoe de fijnstofmeting is opgezet (foto: locatie Aalsmeerderdijk), evenals de geluidsmeting (foto: locatie Clusiusstraat). ‘Toevallig’ vloog er net een vliegtuig over de NOMOS-paal in de Clusiusstraat tijdens de uitleg van Pim (zie foto).

Voor D66 Aalsmeer blijft het Schiphol-dossier heel belangrijk met het oog op de leefbaarheid in Aalsmeer. Overigens maakt EasyJet recent bekend de nodige vooruitgang te boeken met zijn ambitie op sommige van zijn routes gebruik te maken van elektrisch aangedreven vliegtuigen. Volgens Easyjet moeten tegen 2027 de eerste elektrische passagiersvlucht plaatsvinden.

Zie bijvoorbeeld:
Luchtvaartnieuws.nl – EasyJet wil elektrisch vliegen vanaf Schiphol