Toegankelijkheid voor iedereen

Aalsmeer moet toegankelijk zijn voor iedereen

Aalsmeer moet toegankelijk zijn voor iedereen. Ook voor mensen met een beperking of chronische ziekte. Zij moeten de kans krijgen om mee te doen, op de arbeidsmarkt, met vrijwilligerswerk of met een andere dagbesteding. Juist de besluiten van de gemeente beïnvloeden het dagelijkse leven van mensen met een beperking en daarom moet de gemeente bij alle besluiten met hen rekening houden. Voorop staat dat mensen met een beperking volwaardig mee kunnen doen: sport, cultuur, onderwijs en werk. Initiatieven van Ons Tweede Thuis met aangepast werk en dagbesteding, bijvoorbeeld het hoveniersproject en bij Kinderboerderij Boerenvreugd, De Spil en De ‘Huiskamer van Aalsmeer’ kunnen op blijvende steun van D66 rekenen.

D66 gaat voor:

• ondersteuning en zorg goed op elkaar aansluiten voor mensen met een beperking;
  • administratieve lasten in de zorg verlagen;
  • zo snel mogelijk voldoen aan de eisen van de Verenigde Naties vastgelegd in het Verdrag voor de rechten van personen met een beperking;
  • ontwikkelaars, ondernemers, winkeliers en de gemeente zelf uitdagen om de toegankelijkheid van gebouwen en en de openbare ruimte verbeteren en mensen met een beperking hier actief bij betrekken.

Meer informatie vindt u in het verkiezingsprogramma 2018-2022 onder ‘Kansen voor iedereen’.